Ultra Figaro došao kući!

Dragi svi, Ultra Figaro je nakon 4 dana vožnje na kamionu došao dan prije mene u Lorient.
Prema dogovoru sa Francuskim shore teamom, po Francuski, Preparatourima, Solene i Antoine (momak i cura) su dočekali brod i iskrcali ga sa kamiona.

Brod je iskrcan u AOS, oceanskom centru jedrenja, nazvanom po legendarnom oceanskom jedriličaru Ericu Tabarlyu, u samom srcu Francuskog Oceanskog jedrenja Lorient na sjevernom dijelu Bretagne i Biskajskog zalijeva.
Uz prethodni dogovor sa Adrienom Hardy-em (Agir Recouverement) jednim od najboljih Figarista, sa kojim surađujem na razne načine već duže vrijeme i koji je dobri duh cijelog poduhvata Ultra Figaro.
Brod je zapravo preuzela ekipa Adrianovih Preparatoura, Solene (Katica za sve) i njen momak Antoine, koji održava još nekoliko Figaroa i kod Ultra Figaro-a pomaže Solene samo kod fizičkih poslova.
Jure sa Agira na Ultra Figaro, gdje Adrien sam popravlja slomljeno kormila i „beštima“ jer sutra mora jedriti sa sponzorima …

Adrien se upravo vratio sa prekoAtlanske regate samaca za Figaro, gjde je od 20 brodova čak 9 zbog nezgoda i lošeg vremnena uz obalu Portugala odustalo.
Adrien je bio treći do dva dana ispred cilja na Karibima kad je kornilom udario u Kita ili Morskog psa, pa je do cilja vozio sa malim spinakerom, balastima i skraćenim jedrom i izgubio dva mjesta, završio peti…
U inspekciju je odmah došla i Isabelle Joschke koja je preuzela ulogu kontrolora i mog Profesora i mentora na moru u prvoj regati.

Isabelle je jedan od najpoznatijih Minista koja je u Figarou provela ukupno već tri kompletne sezone, iza sebe ima zaista veliki broj Solo regata 4 puta preko Atlantika sama, a najbolji rezultat među Figaristima je bio na regati Cap istanbul, preko cijelog Mediterana Solo u samo tri etape, gdje je završila na podiju kao treća, što je veliki uspjeh za djevojku, jer je Figaro izrazito fizikalan i naporan brod za razliku od prekrasnih minija gdje ulogu igraju izdržljivost i tehnologija.
Neočekivano poslije gotovo 25 sati vožnje bez stajanja, pojavio sam se i ja nenajavljen i odmah počeo sa radovima i pomoći oko broda.
Nisu me očekivali, ali bilo im je drago da vide sa kakvim to Hrvatom koji jedri na Figarou uopće imaju posla, zapravo da ih Adrien nije uvjerio da postojim, ne bi vjerovali ni kad je brod došao, sad će valjda biti lakše…
Isabelle je suvereno podijelila zadatke, napravila meeting i spisak poslova i otišla na nekakvu regatu, a Solene, Antoine i ja smo se uhvatili posla. 4 dana i gotovo bez stajanja pripremili smo brod u većini detalja za premjer i pravila klase, oprema, detalji sigurnosti, mali trikovi na brodu, sitni radovi, štimanje svega, da ne nabrajam umoran sam i jedva živ!

Da ne zaboravim, živim u kombiju već 4 dana, pranje sam zaboravio, a brijem se da me prepoznaju , međutim oko mene pravi raj za turiste…Naime nalazimo se u srcu Njemačke podmorničke baze iz drugog svjetskog rata koja se sastoji od 4 -5 ogromnih bunkera u kojima su držali po 3-4 podmornice Oceanske klase i terorizirali cijeli Atlantik. Bunkeri su toliko moćni, veliki i glomazni da ih Francuzi nakon rata, a Englezi i Amerikanci za vrijeme rata nisu uspjeli niti oštetiti, pa su se u njih uselili ribari, a od nedavno i oceanski jedriličari.

Grupama, Bank Populaire, Vibrac Paporec, Sensation, Mare i još nekoliko timova, npr. Novozelanđani sa Oman sailinga, ovdje imaju svoje baze, napravljeno je nekoliko novih hangara, plutajući pontoni i monstrumi od regatnih katamarana i IMOCA brodova svih veličina su zamijenili podmornice.
U preostalom dijelu su Francuzi napravili muzej sa jednom velikom podmornicom na suhom i cijelim bunkerom sa povijesnom opremom i dijelovima, zaista interesantno.
Za sada, a vjerujem do kraja nisam i neću ništa pogledati, koncetriran sam na brod i ono što ga, što nas čeka, a detalja je zaista puno, revizija kompletne elektronike, promjena dijelova palubne opreme, zaštita palube, namještanje i osiguranje svega, da i ne nabrajam.

Među ogoromnom listom Isabelinih zahtjeva je npr.: čepovi za sprečavanje prodora mora moraju biti trakom uhvaćeni na svakom dijelu gdje je izlaz u more, potkova mora imati zatezno sidro, 3 radio stanice na brod, punjač van iz broda radi težine, promjena vanga, oblaganje ulaza ventila tankova…Nadam se i jednom manjem solo trening, baš sutra u Nedjelju ako sve stignem, reparatouri su shodno buđetu radili 4 dana, dalje sve sam…

Evo toliko za početak, katamarani i Imoce su zaista moćni i super, ponosan sam što je Ultra Figaro sa Hrvatskom zastavom među njima.
U bazi AOS-a ima i desetak Figaroa , prostor naliči na stari Mornarev hangar, napušten od ribara i nikad uređen, ali sve funkcionira, svi znaju sve šifre od katanaca, električnih vrata skladišta, na raspolaganju imate radionicu i boksove za opremu koja podsjeća na najbolja vremena Matine radione dok se u Mornara uređivala Kvaka.

Sa manjom razlikom uz 10 tak Figaroa, ima najmanje 30 tak prekrasnih Minija, i 15-tak Farova 30…
Svi nešto „čačkaju po brodovima i jedre , vjetra nikad ispod 20 čvorova i brodovi ne liče na Jadranske, sve je solidno i pažljivo pripremljeno i jedri se često.
Sve vodi samo jedna osoba, famozni dizaličar Gildas, svima je na usluzi i svi ga se boje!!

Cijena usluge 2.500 eur godišnje, imate pravo na bezbroj vađenja, mjesto u moru ili na kopnu po potrebi, boks-spremišta za opremu i nasmješenog Gildasa. Toliko o cijenama i jedenju, našim dizaličarima i klubovima i regatnim krstašima…
Kod nas vas za istu veličinu broda 10m, za regatni brod, sa nekoliko vađenja i vez dođe i skuplje, da o ACI-u i komercijalnim marinama ne pričam.
Za sve morate moliti i malo je onih koji Vas prihvačaju i izaći će Vam na ruku sa milo čim, osim računom, što većim i kad god je moguće.
Zato Francuzi jedre, a mi uglavnom pijemo kave i surfamo na Internet, regate nam imaju 25 NM od restorana do restorana, uz čast iznimkama.

Nove vijesti uskoro, pozdrav iz Kombia u podnožju njemačkog bunkera, valjda me neće napasti duh nekog Njemačkog podmorničara po noći, sve upućuje na to.

Pozdrav Emil

 

Leave a Reply

Copyright © 2017 Ultra Sailing Novosti – vodič za jedrenje u Hrvatskoj. All Rights Reserved Ultra Sailing. Designed by Dencro d.o.o.