Figaro pripreme za regatu

Dolazak u Lorientultra_sailing (2)

Dragi svi ,

Ultra Figaro je nakon 4 dana vožnje na kamionu došao dan prije mene u Lorient .

Prema dogovoru sa Francuskim shore teamom , po Francuski , Preparatourima , Solen i Antoine (momak i cura) su dočekali brod i iskrcali ga sa kamiona .

Brod je iskrcan u AOS , oceanskom centru jedrenja , nazvanom po legendarnom oceanskom jedriličaru Ericu Tabarlyu , u samom srcu Francuskog Oceanskog jedrenja Lorient na sjevernom dijelu Bretagne i Biskajskog zalijeva  .

Uz prethodni dogovor sa Adrienom Hardy-em (Agir Recouverement) jednim od najboljih Figarista , sa kojim surađujem na razne načine već duže vrijeme i koji je dobri duh cijelog poduhvata Ultra Figaro .

Brod je zapravo preuzela ekipa Adrianovih Preparatoura , Solne (Katica za sve) i njen momak Antoine , koji održava još nekoliko Figaroa i kod Ultra Figaroa pomaže Solene samo kod fizičkih poslova .

Jure sa Agira na Ultra Figaro , gdje Adrien sam popravlja slomljeno kormila i „beštima“ jer sutra mora jedriti sa sponzorima …

Adrien se upravo vratio sa prekoAtlanske regate samaca za Figaro , gjde je od 20 brodova čak 9 zbog nezgoda i lošeg vremnena uz obalu Portugala odustalo .

Adrien je bio treći do dva dana ispred cilja na Karibima kad je kornilom udario u Kita ili Morskog psa , pa je do cilja vozio sa malim spinakerom , balastima i skraćenimjedrom i izgubio dva mjesta , završio peti ….

U inspekciju je odmah došla i Isabelle Joschke koja je preuzela ulogu kontrolora i mog Profesora i mentora na moru u prvoj regati .

Isabelle je jedan od najpoznatijih Minista koja je u Figarou provela ukupno već tri kompletne sezone , iza sebe ima zaista veliki brok Solo regata 4 puta preko Atlantika sama , a najbolji rezultat među Fi garistima je bio na regati Cap istanbul , preko cijelog Mediterana Solo u samo tri etape , gdje je završila na podiju kao treća , što je veliki uspjeh za djevojku , jer je Figaro izrazito fizikalan i naporan brod za razliku od prekrasnih minija gdje ulogu igraju izdržljivost i tehnologija … .

Neočekivano poslije gotovo 25 sati vožnje bez stajanja , pojavio sam se i ja nenajavljen i odmah počeo sa radovima i pomoći oko broda .

Nisu me očekivali , ali bilo im je drago da vide sa kakvim to Hrvatom koji jedri na Figarou uopće imaju posla , zapravo da ih Adrien nije uvjerio da psotojim , ne bi vjerovali ni kad je brod došao …, sad će valjda biti lakše .

Isabelle je suvereno podijelila zadatke , napravila meeting i spisak poslova i otišla na nekakvu regatu , a Solene , Antoine i ja smo se uhvatili posla .

4 dana i gotovo bez stajanja pripremili smo brod u većini  detalja  za premjer i pravila klase , oprema , detalji sigurnosti , mali trikovi na brodu , sitni radovi , štimanje svega , da ne nabrajam umoran sam i jedva živ …

Da ne zaboravim , živim u kombiju već 4 dana , pranje sam zaboravio , a brijem se da me prepoznaju J , međutim oko mene pravi raj za turiste …

Naime nalazimo se u srcu Njemačke podmorničke baze iz drugog svjetskog rata koja se sastoji od 4 -5 ogromnih bunkera u kojima su držali po 3-4 podmornice Oceanske klase i terorizirali cijeli Atlantik .

Bunkeri su toliko moćni , veliki i glomazni da ih Francuzi nakon rata , a Englezi i Amerikanci za vrijeme rata nisu uspjeli niti oštetiti , pa su se u njih uselili ribari , a od nedavno i oceanski jedriličari .

Grupama , Bank Populaire , Vibrac Paporec , Sensation , Mare i još nekoliko timova , npr. Novozelanđani sa Oman sailinga , ovdje imaju svoje baze , napravljeno je nekoliko novih hangara , plutajući pontoni i monstrumi od regatnih katamarana i IMOCA brodova svih veličina su zamijenili podmornice .

U preostalom dijelu su Francuzi napravili muzej sa jednom velikom podmornicom na suhom i cijelim bunkerom sa povijesnom opremom i dijelovima , zaista interesantno .

Za sada , a vjerujem do kraja nisam i neću ništa pogledati , koncetriran sam na brod i ono što ga , što nas čeka , a detalja je zaista puno , revizija kompletne elektronike , promjena dijelova palubne opreme , zaštita palube , namještanje i osiguranje svega , da i ne nabrajam .

Među ogoromnom listom Isabelinih zahtjeva je np r; čepovi za sprečavanje prodora mora moraju biti trakom uhvaćeni na svakom dijelu gdje je izlaz u more , potkova mora imati zatezno sidro , 3 radio stanice na brod , punjač van iz broda radi težine , promjena vanga , oblaganje ulaza ventila tankova …..

Nadam se i jednom manjem solo trening , baš sutra u Nedjelju ako sve stignem , preparatouri su shodno buđetu radili 4 dana , dalje sve sam ….

Evo toliko za početak , katamarani i Imoce su zaista moćni i super , ponosan sam što je Ultra Figaro sa Hrvatskom zastavom među njima .

U bazi AOS-a ima i desetak Figaroa , prostor naliči na stari Mornarev hangar , napušten od ribara i nikad uređen , ali sve funkcionira , svi znaju sve šifre od katanaca , električnih vrata skladišta , na raspolaganju imate radionicu i boksove za opremu koja podsjeća na najbolja vremena Matine radione dok se u Mornara uređivala Kvaka .

Sa manjom razlikom uz 10 tak Figaroa , ima najmanje 30 tak prekrasnih Minija , i 15-tak Farova 30 …

Svi nešto „čačkaju po brodovima i jedre , vjetra nikad ispod 20 čvorova i brodovi ne liče na Jadranske , sve je solidno i pažljivo pripremljeno i jedri se često .

Sve vodi samo jedna osoba , famozni dizaličar Gildas , svima je na usluzi i svi ga se boje ….

Cijena usluge 2.500 eur godišnje , imate pravo na bezbroj vađenja , mjesto u moru ili na kopnu po potrebi , boks-spremišta za opremu i nasmješenog Gildasa .

Toliko o cijenama i jedenju , našim dizaličarima i klubovima i regatnim krstašima  .

Kod nas vas za istu vceličinu broda 10 m , za regatni brod , sa nekoliko vađenja i vez dođe i skuplje , da o ACI-u i komercijalnim marinama ne pričam .

Za sve morate moliti i malo je onih koji Vas prihvačaju i izaći će Vam na ruku sa milo čim , osim računom , što većim i kad god je moguće .

Zato Francuzi jedre , a mi uglavnom pijemo kave i surfamo na Internet , regate nam imaju 25 NM od restorana do restorana , uz čast iznimkama .

Nove vijesti uskoro , pozdrav iz Kombia u podnožju njemačkog bunkera , valjda me neće napasti duh nekog Njemačkog podmorničara po noći , sve upućuje na to .

Pozdrav Emil

 

Leave a Reply

Copyright © 2017 Ultra Sailing Novosti – vodič za jedrenje u Hrvatskoj. All Rights Reserved Ultra Sailing. Designed by Dencro d.o.o.